Eerst nog een stukje Seoul - Reisverslag uit Ono Levu, Fiji van Henk en Claudia - WaarBenJij.nu Eerst nog een stukje Seoul - Reisverslag uit Ono Levu, Fiji van Henk en Claudia - WaarBenJij.nu

Eerst nog een stukje Seoul

Door: Henk en Claudia

Blijf op de hoogte en volg Henk en Claudia

14 Maart 2011 | Fiji, Ono Levu

Bula allemaal,

Inmiddels aangekomen op Fiji na een leuk verblijf in Seoul. Dus eerst nog even over Seoul....bij aankomst in werd de vergelijking naar Japan snel getrokken. Ook hier zijn de mensen heel beleefd en behulpzaam. Is het zeer schoon en georganiseerd maar met 1 GROOT voordeel, velen spreken wel Engels!
Van de taxichauffeur kregen we dan ook gelijk onze eerste les “Hoe en wat in Korea” dus....er zijn 10 miljoen inwoners in Seoul alleen al, de Han rivier heeft 26 buggen en dat Koreanen graag in een flat zouden wonen. De bekende grijze blokkendozen die wij hiervan voor oog hebben. En vast nog meer feitjes.

Onze Koreaanse stijl kamer in hotel “Hangul House” bleek vooral heel erg klein. Een gemiddeld tuinhuisje in Nederland is groter ;) En slapen op een dun matje...vooral erg hard!
Maar de lokatie was grandioos. Het lag wel direct naast het grootste Paleis en heel rustig doordat het aan een voetgangers straatje lag. Zou garant moeten zijn voor een goede nachtrust maar ja, de muren waren dun. Naar boven, beneden en opzij.

Voor een stad die erom bekend staat dat er niet veel te doen zou zijn bleek toch veel leuker dan gedacht. We hebben heel wat kilometers te voet afgelegd om het Nationale museum van Korea en het Volksmuseum te bezoeken. Te “shoppen” in Insadong met zijn traditionele handwerken en – eettentjes. “Hanok village” een wijk in “Bukchon” te bezoeken met traditionele Koreaanse huisjes. En uiteraard het Keizerlijk paleis “Gyeongbok” te bezoeken, dat je alleen al een dag kost....maar de moeite waard is.

En dan het eten... in het vliegtuig namen we gelijk de vuurdoop en hebben Koreaans gegeten. Bibimbap is een traditioneel gerecht en komt in vele varianten. Die van ons was o.a. met champignons, rundvlees, spinazie en nog wat onherkenbare, maar waar we vanuit gaan eetbare, ingredienten. Hier voeg je je bakje rijst aan toe en meng je alles met een chilipasta. Zal best heel gezond zijn maar koud gegeten toch niet echt het lekkerste wat we ooit hebben gehad. Zelfs de zeewier soep kon hierin geen verandering brengen. Ach...vliegtuig eten hè.
Inmiddels op Fiji lopen we nog steeds met een flinke jetlag. Zelfs na 10 uur vliegen vanaf Seoul waren we klaarwakker in het vliegtuig. Er waren natuurlijk ook een hoop nieuwe films te zien. Dus wat hield ons nu precies wakker?
Zal de massage wel geweest zijn die we op Incheon Airport hebben genomen. We vlogen pas om 19.20 u. Maar omdat we om het middaguur uit onze kamer moesten, zijn we maar gelijk naar het vliegveld gegaan. We konden onze bagage direct inchecken en wat moet je dan met je tijd en je stijve lichaam van 3 nachten op een matje slapen. Een massage dus van maar 80 min. dus gingen wij heel relaxed het vliegtuig in.
Net aangekomen op Fiji, maken we een begin met dit verhaal totdat een Zweeds stel ons vraagt of wij eigenlijk al gehoord hadden van de Tsunami die onderweg zou zijn naar Fiji! Euh, nee dus.Gelijk de tv aan en kijken wat er aan de hand is en nog veel belangrijker...zijn wij hier veilig?
Bleek allemaal van wel. Wij hadden al een kamer op de 3e verdieping van het hotel. En het hotel lag ook nog eens ver genoeg landinwaards. Uit voorzorg waren sommige mensen geevacueerd die direct aan het strand een hotel hadden en bij ons werden anderen naar de bovenste verdieping verhuisd. Na op te zijn gebleven tot half 4 in de ochtend, ongeveer het moment van impact op Fiji, konden we met een gerust hart gaan slapen.
De volgende dag bleek hier helemaal niets gebeurd te zijn en konden wij het vliegtuig op naar Kadavu. Toen onder een stralende zon een boottochtje naar Ono en hier zijn we dan.

Na een rustig weekend zijn we vandaag officieel “trainees” en kan het werk beginnen. Uiteraard is Henk gelijk toebedeeld aan de bootvloot en lucky me...ik mag boekhouden hmmm.
Meer over dit in het volgende verhaal.
Diverse sms-jes of zelfs telefoontje ontvangen.....fijn dat er met ons wordt meegeleefd :)
Moce

Henk en Claudia

p.s. Hier op Ono geen ontvangst op onze mobieltjes.
p.s. 2 Tonnie nog gefeliciteerd met je verjaardag!

• 14 Maart 2011 - 05:40

Brian En Ina:

Hoi hoi,
    Zo te horen (lezen) hebben jullie er al een paar hele leuke dagen opzitten.
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Heel veel succes!
    xxx Brian en Ina

• 14 Maart 2011 - 06:39

Monica En Naomi:

Fijn dat jullie veilig aan zijn gekomen, en wij wensen jullie ontzettend veel plezier!

• 14 Maart 2011 - 11:37

Linda En Wilco:

Blij te horen dat jullie geen last hebben gehad van de tsunami. Impact in Japan is enorm geweest!
    Veel plezier en succes op jullie nieuwe "werkplek"!

• 14 Maart 2011 - 12:26

Ties Hogenbirk:

fijn dat het met jullie goed gaat, houwen zo! Groeten TIES

• 14 Maart 2011 - 12:41

Ton, Lisette En Kids:

Leuk om wat van jullie te horen en dat jullie goed aangekomen zijn. Heel veel plezier daar en geniet ervan. We horen wel weer van jullie.

• 14 Maart 2011 - 21:44

Sylvia En Mladen:

Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat. Moesten vooral over hebben zondag voor jullie vertrek over tsunamies !!!

Veel plezier daar en veel liefs van ons beide

• 15 Maart 2011 - 10:08

Annemieke Agoes:

Tjonge jonge...FIJN dat jullie daar nu ongedeerd(!!)zijn.Maar wat een "stress" toen die tsunami wel een beetje "in jullie buurt"was.Was nog nooit zo blij om een sms terug te ontvangen als toen!(ook aan Erik doorgestuurd,zodoende bleven we beide op de hoogte)
    Hou jullie voeten droog en WERK ze!

Liefs van ons,
    Fam.Agoes

• 15 Maart 2011 - 18:38

Ron En Marjolein:

Hallo daar,

Wat een verhaal zeg over de tsunami.
    We heben het er op de zaak nog over gehad. maar gelukkig is er niets bij jullie gebeurd. Geniet van de heerlijke tijd daar en natuurlijk WERKSE. XXX

• 18 Maart 2011 - 15:36

Marjan Hogenbirk:

He wereldreizigers,
    Lekker dat jullie er zijn!
    Werk-ze maar ook geniet-ze.
    Hartstikke fijn om iets via deze site te horen!!
    Heel veel liefs uit De Meern.
    Frank, Marjan, Ingeborg en Kasper

• 21 Maart 2011 - 16:06

Raimon En Natacha:

Hey Fijanen,

Werken, pffff. Nu is het mogelijk om een aantal maanden op Fiji, in een hotel, alleen maar mooi weer en heel veel duiken werken te noemen. Alleen verwacht ik niet dat ik het er hier bij mijn baas door krijg (bij de baas thuis trouwens ook niet!).

Maar in ieder geval geniet van de maanden van huis. Ik hoop dat jullie niet overwerkt raken.

Groeten,

Raimon, Natacha, Annika & Nora